Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σχολικά Ατυχήματα

 

Ατυχήματα στο Σχολείο

Σχολικά ατυχήματα χαρακτηρίζονται τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά τη μετάβαση, την παραμονή και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο. Τα παιδιά περνούν στο σχολείο αρκετές ώρες της μέρας τους. Δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγούνται σε επικίνδυνες και ακραίες συμπεριφορές γι' αυτό και είναι επιτακτική η επιτήρηση ώστε να αποφευχθούν τα σχολικά ατυχήματα.

Από το σύνολο των ατυχημάτων που καταγράφηκαν κάποια στιγμή στην Ελλάδα, το 1/3 αφορά την παιδική ηλικία και το 30% από αυτά συμβαίνουν στα σχολεία. Σύμφωνα με στοιχεία που είχε δώσει πριν μερικά χρόνια στη δημοσιότητα το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων (ΚΕΠ-ΠΑ), υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο το 50% των μαθητών υφίσταται κάποιο ατύχημα στο σχολείο. Οι αιτίες που καθιστούν τα παιδιά γενικά πιο επιρρεπή στα ατυχήματα είναι συμβατές με την ηλικία τους, όπως η ανωριμότητα, η αυξημένη περιέργεια και η τάση για εξερεύνηση, η μειωμένη αντίληψη του κινδύνου, η ανυπακοή, ο αρνητισμός, η εχθρότητα στις συμβουλές των γονέων , η ανώριμη και εγωκεντρική σκέψη και η επιθυμία της αποδοχής από τους συνομηλίκους τους.

Οι πτώσεις από ύψος κατέχουν την πρωτιά μεταξύ των σχολικών ατυχημάτων (50%) και οι πιο πολλές συμβαίνουν στο προαύλιο του σχολείου. Συχνά επίσης συμβαίνουν στον χώρο των αθλοπαιδιών. Τα παιδιά του Δημοτικού τραυματίζονται κυρίως στο κεφάλι και το πρόσωπο, ενώ παιδιά του Γυμνασίου παθαίνουν κυρίως διαστρέμματα και κατάγματα. Τα κατάγματα συμβαίνουν κατά σειρά συχνότητας στα άνω άκρα, τα κάτω άκρα, το κεφάλι και σπανιότερα στον κορμό.

Αριθμητικά, τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται την ώρα του διαλλείματος, ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που συμβαίνουν μέσα στην τάξη. τα λιγότερα (13%) συμβαίνουν στη διάρκεια του μαθήματος της γυμναστικής.

Ως προς την εποχικότητα, την πρωτιά στα σχολικά ατυχήματα που συμβαίνουν στους εξωτερικούς χώρους των σχολείων κατέχουν οι μήνες που ο καιρός είναι καλός, όπως οι πρώτοι φθινοπωρινοί και οι ανοιξιάτικοι.







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΕΧΝΙΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

  ΤΕΧΝΙΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ  Ορισμός της τεχνητής νοημοσύνης:  Η τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται στην ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει τις γνωστικές λειτουργίες ενός ανθρώπου, όπως είναι η μάθηση, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά τις μηχανές ικανές να «κατανοούν» το περιβάλλον τους, να επιλύουν προβλήματα και να δρουν προς την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Ο υπολογιστής λαμβάνει δεδομένα (ήδη έτοιμα ή συλλεγμένα μέσω αισθητήρων, π.χ. κάμερας), τα επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται βάσει αυτών. Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι ικανά να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους, σε ένα ορισμένο βαθμό, αναλύοντας τις συνέπειες προηγούμενων δράσεων και επιλύοντας προβλήματα με αυτονομία ChatGPT Το  ChatGPT  ( G enerative  P re-trained  T ransformer  - Παραγωγικός Προεκπαιδευμένος Μετασχηματιστής) είναι εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει διάλογο και απαντήσεις (chatbot), η οποία κυκλοφόρησε από την  OpenAI  τ...

Σχολική Νοσηλευτική

ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Η Σχολική Νοσηλευτική είναι η εξειδικευμένη έκφραση της επιστημονικής νοσηλευτικής η οποία προάγει:  την υγεία  την ακαδημαϊκή επιτυχία και  μακροχρόνια την ισορροπημένη ανάπτυξη των μαθητών Oι Σχολικοί Νοσηλευτές  • ενθαρρύνουν τη θετική αντίδραση των μαθητών στη φυσιολογική ανθρώπινη ανάπτυξη • προάγουν την υγεία και ασφάλεια στο Σχολείο  • παρεμβαίνουν στα πραγματικά και δυνητικά προβλήματα υγείας  • παρέχουν υπηρεσίες κατά περίπτωση και συνεργάζονται ώστε να καταστήσουν το μαθητή και την οικογένεια ικανούς να προσαρμοστούν, να αυτοεξυπηρετούνται, να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και να μαθαίνουν.